wybierz post:

piątek, 22 lutego 2013

Jak stworzyć prezentację na Howrse?

Dzisiaj pokażę jak samemu wykonać prezentację html i jak ją zamieścić na Howrse.

1. Najpierw potrzebujemy tła do prezentacji (polecam tapeciarnia.pl ).

Jak już wybierzemy ładne tło to musimy pobrać je na nasz komputer.
W tym celu najpierw wybieramy wielkość (zalecam 800x600pikseli) i klikamy "pobierz"



2. Potem zajmujemy się "przystrojeniem" naszej prezentacji.

Potrzebujemy do tego programu graficznego. Polecam:
Lub dla mniej wymagających po prostu paint.

Ja pokażę "przystrajanie" prezentacji w Photoscape. Ten program jest bardzo dobry, ponieważ póki nie zamkniemy programu możemy dowolnie edytować i formatować każdy element.

 Jak otworzymy Photoscape to wybieramy "Edytor". Potem z lewej strony wybieramy nasze tło i przeciągamy na środek.

Tutaj opiszę podstawowe funkcje, które oferuje nam program (kliknij, żeby powiększyć):
Opisy funkcji z obrazu z linku powyżej:
  1. Dodawanie tekstu.
  2. Cofnij/Powtórz/Zapisz
  3. Ramki i linie.
  4. To jest pasek, który pokazuje nam na ile dany element jest widoczny - im bardziej w prawo tym bardziej widzoczny (wykorzystuję do napisów), im bardziej w lewo tym mniej widoczny (używam do ramek).
  5. Kolor obiektu (ramki, tekstu, linii).
  6. W tej zakładce możemy dodać do nasze prezentacji jakąś ramkę np. coś świątecznego, wzorki na rogach.
  7. Rozmiar naszej prezentacji.
3. Jak już mamy gotowe tło to musimy "wrzucić" je do internetu, czyli zalinkować.

Wchodzimy na stronę Imageshack (lub inną stronę do hostingu) klikamy "Browse" i wybieramy nasze tło.

4. Teraz czas na html.

Kod do grafiki:
<div style="background:url(link bezpośredni do tła); width: szerokość tła(800)px; height: wysokość tła(600)px; overflow: auto; margin-top: 0px; margin-left: 0px;">

Kod do ramki:
<div style="width: szerokość ramkipx; height: wysokość ramkipx; margin-top: odległość ramki od górnej krawędzi tłapx; margin-left: odległość ramki od lewej krawędzi tłapx; overflow: auto">twój tekst</div>

Wszystkie wymiary podajemy w pikselach.

Uzupełniony kod musimy skopiować w trybie html na sam początek naszej prezentacji.

*Jeśli chcemy zrobić więcej ramek, to kopiujemy dwa razy kod do ramek, tylko margin top w drugiej ramce jest wtedy odległością od poprzedniej ramki lub od dolnej krawędzi tła (zależy od rozmieszczenia ramek). Jeśli zauważymy, że nasza 2 ramka jest pod tłem prezentacji to znaczy, że liczymy od dolnej krawędzi ramki i wpisujemy wtedy liczby na minusie np. margin top: -150px.

5. To już koniec. Zostało cieszyć się z prezentacji.

Piszcie komentarze, może czegoś nie zrozumieliście? - wyjaśnię.

Jeśli chcecie pochwalić się prezentacją możecie umieścić w komentarzach linki do Waszych prezentacji, które mogę umieścić na blogu.


A tutaj coś dla legatów - gratisowa prezentacja:

<div style="background:url(http://img541.imageshack.us/img541/9905/gratisowaprezka.jpg); width: 800px; height: 600px; overflow: auto; margin-top: 0px; margin-left: 0px;"><div style="width: 237px; height: 484px; margin-top: 57px; margin-left: 513px; overflow: auto">TWÓJ TEKST</div>

*Zezwalam na używanie powyższej prezentacji na stronie www.howrse.pl bez pytania mnie o zgodę, jednak zabraniam rozpowszechniania jej na innych stronach i blogach oraz edytowania tła lub przypisywania sobie autorstwa tej prezentacji.

edit:
I jeszcze jedno, jak ktoś potrzebuje pomocy w przygotowaniu kodu to proszę o podanie w komentarzu loginu, bo inaczej nie wiem z kim mam  się skontaktować...

ponieważ dużo osób ma problem z odnalezieniem informacji dotyczących parametrów prezentacji/ramek polecam odpalnie painta i przejrzenie tego :)


miodowa

39 komentarzy:

  1. Jak zrobić ramki bo nie skumałam? :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodajesz HTML na tło a potem HTML na ramkę nr.1 a każdą kolejną ramkę robisz w ten sam sposób tylko zamiast odległości ramki od górnej krawędzi tła dajesz ODLEGŁOŚĆ GÓRNEJ KRAWĘDZI RAMKI OD DOLNEJ KRAWĘDZI TŁA. Mam nadzieje że pomogłam ;)

      Usuń
  2. o co chodzi z tymi ramkami ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak sprawdzić szerokość ramki???

    Na howrse:OLIWIA702

    OdpowiedzUsuń
  4. coś mi nie wychodzi :( Co mogę robić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Zależy w którym momencie pracy jesteś. To może podaj tutaj w komentarzu mi swój login. Albo najlepiej do mnie napisz to razem coś wymyślimy ;)

      Usuń
    2. hania2570, na razie prezentacje robi mi Martyna513, bo mi nie wychodzą

      Usuń
    3. ja nie kumam ;(((( mój login na howrse to tomek9000

      Usuń
  5. o co chodzi z tym TWÓJ TEKST?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tekst, który możesz dowolnie edytować w trybie edycji prezentacji. To jest po prostu tekst, który ma być umieszczony na prezentacji

      Usuń
  6. Pomocy. Zrobiłam prezentację, kod HTML się zgadza, wszystko ok. Ale tło mi się nie ładuje. Czemu ? Myślałam, że za duży obraz.
    Napisz do mnie, jestem koniczek 1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prześlij mi swój kod i link do tła, napewno razem coś zdziałamy ;)

      Usuń
  7. Mi nie chce wyjść ta ramka :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Działa wszystko, ślicznie pięknie, Czego wy chcecie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepraszam mam tło lecz zawsze jeśli robię ramkę po prostu się nie pokazuje (Nie Mogę pisać w miejscu ramki) xD

    Mój nick na howrse to: pantera33

    OdpowiedzUsuń
  10. jak podłożyć kolor pod tekst w ramce?

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam :)
    Robię tak jak napisałaś, a ramka wychodzi zawsze pod tłem, tzn. tło jest na górze, a ramka na dole i nie od prawej strony, tylko od lewej. Co zrobić? Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj swój login na Howrse, to na pewno w tym tygodniu do Ciebie napiszę ;p

      Usuń
  12. Jaka ma być szetokość ramek czymcoś takiego? Jestem majka2882 na Howrse.pl . Naprawde nie wiem jak napisać odległość ramki od górnej krawędzi. Prosze, napiszcie!

    OdpowiedzUsuń
  13. jak w photo scape zmierzyc odleglosc ramki od tych krawedzi? w grze jestem wika1709

    OdpowiedzUsuń
  14. Hejka nazywam sie na howrse Ashanti:** z checia moge wam zrobic avatary z animacja jak chcecie piszcie do mnie na howrse :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepraszam, czy mogę jeszcze liczyć na pomoc? (nie wiem, może nie zaglądasz).. Otóż, zrobiłam wszystko tak, jak w poradniku, ale jest coś nie tak, mianowicie.. Nie pokazuje mi się tło. Napisy są w (chyba) odpowiednich miejscach, wszystko okej, ale tło nie chce się pokazać. Możesz pomóc?
    Mój nick: Inuyasha235

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi nie działa nie wiem jak zrobić mój profil na howsre to kacha58

    OdpowiedzUsuń
  17. nie działa mi ramka,tekst wyświetla mi się pod obrazkiem ;-;
    Mój login: Sfinks1

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak wrzucić do internetu ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrz do punktu trzeciego. I nie zapomnij zaznaczyć 'nie zmieniaj rozmiaru'

      Usuń
  19. Ja mam zrobioną prezentacje kod wszystko ładnie jak przechodzę z trybu HTML na zwykły to w podglądzie jest wszystko ok. Zapisuje prezentację i nie wyświetla się ona wcale(ani mi ani znajomym). Wchodzę w edycję i w podglądzie jest prezentacja tylko ramki są pod obrazkiem. Nie mam już pomysłu co robić. Mój nick to angiec

    OdpowiedzUsuń
  20. wszytko fajnie, tylko mam dwie ramki i tu pojawia się problem. Zrobiłam wszystko jak należy, dwa razy wypełniłam to na ramki, a wszystko mam w jednej. I to jeszcze jedno na górze, a drugie dużo, dużo niżej. Jak z tego wybrnąć? Pomocy! Mój nick to malinka0781

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy możesz pomuc mi z kodem HTML?
    Spotkajmy się na howrse.Mój login to Connemarka

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak nie umiecie to nie bierzcie się za HTML'a

    OdpowiedzUsuń
  23. Pomożesz mi z kodem HTML? Nie wiem jak zrobić tą szerokość ramki itp.
    Mój nick: Shauni

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdzie mam wklejać HTML? Na początku kodu z hostingu? Prosżę pomóż jestem Julia255

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja będę prosiła o pomoc login na howrse to kinga907 Większość zrozumiałam,super napisane

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. POMOCY login to rybka pisz na priv

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli nie możecie sobie poradzić to piszcie do mnie na howrse
    (lubię bawić się w HTML'u)
    Mój login: Mary1

    OdpowiedzUsuń
  29. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  30. ten program ma wirusa co poleca autor

    OdpowiedzUsuń